loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 240
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پاره شدن پرده بكارت

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"پاره شدن پرده بكارت"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

سوالي كه ذهن اكثر دختران مجرد و باكره را درگير كرده اين است كه: چطور تشخيص بدهيم پرده بكارتمان سالم است؟ در ابتدا لازم است بدانيد كه تشخيص سالم بودن بكارت توسط خود فرد خيلي از اوقات باعث آسيب ديدگي مي شود. براي معاينه حتما بايد به پزشك و ماما مراجعه كنيد همچنين تشخيص پارگي بكارت در پزشك قانوني نيز انجام مي شود.

برخلاف تصور برخي كه مي پندارند پرده بكارت دختران در داخل واژن قرار دارد، پرده بكارت از جنس ديواره واژن است و در بخش خارجي دستگاه تناسلي زنان و در دهانه واژن قرار دارد. هر شي خارجي كه وارد واژن شود امكان آسيب زدن و حتي پارگي پرده بكارت را خواهد داشت. با ادامه مقاله همراه باشيد تا پاسخ سوال هايتان را در مورد “پاره شدن پرده بكارت” دريافت نماييد.

پرده بكارت چيست؟

پرده بكارت يك بافت دندانه دار كوچك است كه دقيقا در دهانه واژن قرار دارد. واقعيت اين است كه همه پرده هاي بكارت ، يك شكل نيستند. يعني اينكه بعضي از زنان ، قادر به حفظ پرده بكارت خود تا اولين رابطه جنسي خود هستند، در حالي كه برخي ديگر از زنان، ممكن است با داشتن هرگونه فعاليت جنسي، با پارگي يا تحليل آن روبرو شوند. مثلا دست كاري كردن پرده بكارت با انگشت يا خودارضايي، بدون اينكه متوجه پارگي پرده بكارت خود شوند. همچنين زناني هستند كه بدون داشتن پرده بكارت، متولد مي شوند.

پرده بكارت را شبيه يك تور ماهيگيري تجسم كنيد كه قابل كش آمدن يا پاره شدن يا ساييدگي مي باشد. برخي از زنان در اولين رابطه جنسي واژني خود، شاهد ترشح چند قطره خون مي باشند. براي باز شدن پرده بكارت خيلي زمان زيادي لازم نيست. داخل واژن، خون زيادي وجود ندارد بنابراين در صورت آسيب ديدن پرده بكارت، فرد ممكن است خونريزي كمي داشته باشد يا اصلا دچار خونريزي نشود.

انواع پرده بكارت

پرده بكارت بافت نازكي از جنس غشايي مشابه با ديواره واژن است كه ورودي مهبل را به صورت ناقص مي‌پوشاند. اين پرده در بخش خارجي دستگاه تناسلي زنان قرار دارد و در دهانه مهبل واقع شده است. پرده مهبل شكل ثابتي ندارد و در افراد مختلف اشكال متفاوتي دارد. اشكال پرده بكارت گوناگون است كه اصلي ترين آن ها به اين قرار است:

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: كودك آزاري و راه هاي پيشگيري

پرده حلقوي :

اين پرده به شكل حلقه‌اي پيرامون ورودي مهبل را پوشانده است. پرده حلقوي قابل كشش است و معولا با آميزش جنسي پاره نمي‌شود.

پرده بكارت مثلثي شكل :

كه شايع ترين نوع در ميان دختران است.

پرده بكارت مشبك :

در اين حالت پرده بكارت سراسر مدخل را پوشانده است ولي داراي چندين روزنه است.

پرده بكارت مسدود :

در اين نوع ، فرد داراي يك پرده بكارت مسدود و پوشيده در دهانه رحم مي باشد. اين افراد در هنگام اولين رابطه جنسي خود متوجه مي شوند كه پاره شدن پرده بكارت در آن ها به راحتي صورت نمي گيرد و داراي رابطه اي بسيار دردناك هستند. در چنين افرادي انجام يك جراحي ساده، مي تواند مشكل را رفع كند.

پرده بكارت تيغه اي :

پرده بكارت تيغه اي به صورت دو سوراخ گرد در ورودي دهانه رحم ديده مي شود كه در واقع توسط يك تيغه به دو قسمت تقسيم شده است كه داراي تمام علائم در هنگام “پاره شدن پرده بكارت” خواهد بود.

عوامل پارگي پرده بكارت

  • مقاربت يا نزديكي
  • خود ارضايي در صورتي كه باعث ضربه مستقيم به پرده بكارت شود.
  • ورزش هايي مانند دوچرخه سواري، رقص و ساير فعاليت هاي فيزيكي سنگين
  • وارد كردن تامپون براي جلوگيري از خونريزي ماهيانه
  • ضربه هاي شديد در منطقه مهبل مانند لگد خوردن
  • تصادفات بسيار شديد
  • انجام اعمال جراحي سنگين در ناحيه لگن

آيا سقوط از ارتفاع مي تواند باعث پارگي پرده بكارت شود؟

برخلاف باور دختران جوان و بي تجربه سقوط از ارتفاع، بلند كردن جسم سنگين، كوهنوردي نمي توانند به پرده بكارت آسيب وارد نمايند و سبب پاره شدن آن شوند. اگر هنگام سقوط از ارتفاع و بلند كردن جسم سنگين و… مقداري خونريزي را از دستگاه تناسلي مشاهده نموديد نترسيد چون اين خونريزي مربوط به آسيب پرده بكارت نيست و تنها به خاطر فشار بر رحم است و معمولا موارد مشابه نمي توانند باعث پارگي پرده بكارت شوند.

تشخيص پارگي پرده بكارت چگونه است؟

با مراجعه به پزشك زنان و زايمان، پزشك از شخص مي خواهد كه روي تخت رفته و به پشت خوابيده و ران‌ها را به شكم بچسباند. پاها را از هم دور كرده و در جايگاه مخصوص بگذارد. اين كار معمولا بر روي تخت مخصوص معاينه انجام مي شود و به آن يا پوزيشن ليتوتومي مي گويند. سپس دكتر لب هاي كوچك واژن را باز مي كند و از شخص مي خواهد كه زور بزند. در اين حالت پرده قابل ديدن و تشخيص است اين كار معمولا درد ندارد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: روش هاي خودارضايي

معاينه بكارت در چه مواردي مفيد است؟

  • در مورد تجاوز به شخص و آسيب هاي وارده و حتي زمان تقريبي پاره شدن پرده، پزشك قانوني مي تواند اين مورد را تشخيص داده و ثابت كند.
  • در هنگام طلاق اگر آسيبي به پرده ها نرسيده باشد، مي توان نام همسر را از شناسنامه حذف كرد.
  • در مواردي كه پرده بكارت در اثر يك حادثه و اتفاق از بين رفت و يا آسيب ديده باشد، پزشك قانوني مي تواند اين مورد را تشخيص داده و به شخص گواهي دهد.
  • در بسياري موارد ممكن است پاره شدن پرده بكارت خونريزي نداشته باشد يا در موارد معدود ممكن است به طور مادر زادي پرده نداشته باشد كه در اين صورت پزشك قانوني مي تواند اين موارد را تشخيص داده و به شخص گواهي معتبر دهد.

سوالات متداول در مورد پارگي پرده بكارت

۱-سلام مي خواستم بدونم فرآيند ارضا شدن در دختراي باكره و انقباض و انبساط پرده به خاطر ارضا شدن باعث آسيب به پرده نمي شه؟

خير در اثر انقباضات چنين اتفاقي نمي افتد و فقط به شرط ورود چيزي همچون آلت پاره مي شود و در موارد نادر در صورت برخورد ضربه شديد به دستگاه تناسلي كه منجر به خونريزي بشود.

۲-علائم پاره شدن پرده بكارت چيست؟

از علائم پارگي پرده بكارت لكه هايي بر روي واژن، احساس درد در ناحيه واژن، تكه هايي از پوست پاره شده در دهانه واژن مي باشد.

۳-فاصله بكارت از دهانه واژن چقدر است؟

بسياري تصور مي كنند كه پرده بكارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتي كه اينطور نيست. پرده بكارت، دقيقا در ورودي دهانه واژن قرار دارد. نهايتا ۱ سانتيمتر داخل تر. به همين دليل دخول هاي بسيار سطحي نيز ممكن است منجر به آسيب به پرده بكارت شوند.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران

۴-آيا احتمال ترميم و خودسازي مجدد پرده در دراز مدت هست؟

احتمال بازسازي خود به خودي پرده بكارت تنها در اطفال و دختران در سنين پايين وجود دارد. پس از عمل ترميم بكارت، تشخيص آن توسط متخصص با توجه به نوع عمل، وضعيت بخيه و نوع پوست بيمار متفاوت خواهد بود. معمولا عمل ترميم پرده بكارت در نوع ارتجاعي نتيجه خوبي حاصل نمي شود.

چنانچه با مطالعه اين مقاله نياز به دريافت راهنمايي هاي بيشتري در مورد “پاره شدن پرده بكارت” داشته باشيد مي توانيد با مشاوران برتر مركز الو مشاوره تماس گرفته و سوالات خود را با ما در ميان بگذاريد.

پرده بكارت و انواع پرده بكارت
روش هاي خود ارضايي
عوارض؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران
روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"پاره شدن پرده بكارت"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:پاره شدن پرده بكارت

انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش-خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن- تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي - خيال پردازي جنسي چيست؟ -جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان -پرده بكارت و انواع پرده بكارت- مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران- زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان- چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ -سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران -***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن --عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعديوش هاي خودارضايي-رابطه جنسي در دوران بارداري-زودانزالي در مردان-بچه بازي و علائم آن-فوائد رابطه جنسي و راه هايي براي جذاب تر شدن رابطه زناشويي-خواب هاي جنسي مضرند؟+روياهاي جنسي و ارضا شدن در خواب-ساديسم يا آزارگري جنسي-تغييرات رابطه جنسي چند سال بعد از ازدواج-انواع زنان روسپي-تجاوز جنسي چيست؟-عوارض خودارضايي در مردان-درمان همجنس گرايي زنان-آزار خواهي جنسي-نقاط حساس بدن زنان | اين ۶ نقطه را بشناسيد-آيا خودارضايي غسل دارد؟-قرص تاخيري|بهترين قرص هاي تاخيري براي زود انزالي مردان-ارگاسم دروغين در زنان-رابطه جنسي خشن و مازوخيسم-نقاط حساس بدن زنان | اين ۶ نقطه را بشناسيد-طريقه مصرف قرص اورژانسي (ضد بارداري) زمان و نحوه خوردن-دلايل و علت همجنس گرايي-

برچسب ها مشاوره جنسي. ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 29

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 299
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 269
  • بازدید کلی : 112309
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه