loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 225
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تكنيك هاي يادگيري زبان بدن

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"تكنيك هاي يادگيري زبان بدن"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

درمكالمات تنها بخش كوچكي از تبادل اطلاعات از طريق كلمات منتقل مي شود. زماني كه مردم با هم صحبت مي كنند محتواي آنچه كه مي گويند معمولا با زبان بدنشان هم خواني دارد. خواندن و كنترل زبان بدن نقش به سزايي در مذاكرات دارد كه عبارت اند از حركات چشم حالات چهره و ژست ها. تشخيص و رمزگشايي اين ارتباطات غير كلامي تنها در گرو تفسير مستقل حالات چهره، حركات چشم و ژست ها نيست بلكه فرآيند به مراتب پيچيده تري در قالب تاثير متقابل روي مي دهد.

انتقال احساسات حائز اهميتند چرا كه تعيين كننده نوع نگاه ما نسبت به پيرامون خود هستند. پس بايد بدانيم زبان بدن چيست؟ زبان بدن به مجموعه رفتارهاي غيركلامي و فيزيكي اطلاق مي شود كه در آن فرد بدون صحبت كردن قادر به انتقال پيام و برقراري ارتباط با ديگران است. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد “تكنيك هاي يادگيري زبان بدن” تا انتهاي اين مقاله ما را همراهي نماييد.

زبان بدن چگونه احساسات و افكار ما را لو مي دهد؟

احساسات ما از طريق زبان بدن منعكس مي شود. هر حركت يك كليد ارزشمند براي درك عواطف هر شخص مي باشد. براي مثال براي روشن شدن مطلب برايتان بيان كنم، مرد چاقي كه نگران اضافه وزن خويش است، در بيشتر اوقات غبغب خود را مي كشد و يا زني كه نگران چربي هاي اضافه پهلويش است مدام پيراهنش را به سمت پايين صاف مي كند. كسي كه احساس ترس يا تدافعي بودن مي كند ممكن است دست به سينه بنشيند يا پايش را روي پايش بيندازد يا هر دو كار را با هم انجام دهد.

كليد خواندن زبان بدن اين است كه ضمن گوش دادن به آنچه ديگران مي گويند و توجه كردن به شرايط صحبتشان بتوانيم وضعيت عاطفي آن ها را نيز درك كنيم. اين كار به ما كمك مي كند تا حقيقت را از دروغ تشخيص دهيم. اما زبان بدن پيچيده تر از اين است كه با دانستن چند نكته بتوان رفتار طرف مقابل را بررسي كرد. براي پي بردن به زبان بدن معمولا بايد چند حركت و رفتار را همزمان با هم بررسي نمود تا به درستي بتوان زبان بدن را تشخيص داد.

تكنيك هاي يادگيري زبان بدن

استفاده از تماس چشمي براي رساندن پيام :

حفظ تماس چشمي در برقراري يك ارتباط قوي و سالم نقش ويژه اي دارد. چون چشم ها پنجره روح هستند و به روشني احساسات و نظرات حقيقي افراد را آشكار مي كنند.
استفاده از چشم و نگاه در مكالمات، اثر مثبت فوق العاده اي دارد. اين اثر گاهي فراتر از كاريست كه مي توانيم فقط با كلام انجام بدهيم. اگر كسي از تماس چشمي طفره مي رود و مدام پايين يا نقطه ديگري را نگاه مي كند، به اين معناست كه حالت دفاعي دارد يا با جوي كه بر فضا حاكم شده راحت نيست.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: انواع فوبياهاي عجيب و غريب در جهان + راهكار هاي درمان فوبيا

معناي ديگرش اين است كه آن شخص بلد نيست صبر كند و به صحبت هاي طرف مقابل گوش بدهد. اين نكته را به ياد داشته باشيم كه شنوندگان فعال تماس چشمي خود را با مخاطب حفظ مي كنند. زماني كه مجذوب كسي شده ايم يا به او علاقه داريم هم تماس چشمي خود را با او حفظ مي كنيم. هنگام مكالمه با چنين شخصي حتي كمي به جلو متمايل مي شويم. برقراري و حفظ ارتباط چشمي در حد معقول و مناسب، احترام به مخاطب را هم نشان مي دهد.

دست دادن:

تكنيك هاي يادگيري زبان بدن

دست دادن افراد با يكديگر، از مهم ترين موارد زبان بدن است. بايد دقت داشته باشيد نوع ايستادن شما، نحوه سلام و نوع برخورد و حتي ميزان فشار دست ها همگي موثر هستند. اگر شانه ها را پايين بكشيد و مستقيم در صورت فرد مقابل نگاه نكنيد و يا در هنگام فشار دست به اصطلاح شل دست دهيد، اين مفهموم به فرد القا مي‌شود كه شما تمايلي براي ايجاد ارتباط بيشتر با او را نداريد.

اما اگر محكم باستيد و شانه را عقب كشيده، به صورت و چشم‌هاي فرد مقابل نگاه كنيد و در حين حال شما زودتر دستتان به سمت او دراز كنيد و محكم فشار دهيد، اين مفهوم به ذهن فرد القا مي‌شود كه شما از ارتباط با او خرسند هستيد و قصد همكاري و ادامه ارتباط با او را داريد.

حركات پا:

تكنيك هاي يادگيري زبان بدن

در زمان نشستن در يك جلسه يا سر كلاس يا در مصاحبه كاري، بايد دقت داشته باشيد كه چگونه مي‌نشينيد. زيرا نحوه نشستن شما براي فردي كه در جلسه است و قصد ارتباط برقرار كردن با شما را دارد، از اهميت بالايي برخوردار است. به طور مثال اگر روي صندلي لم دهيد، نشان دهنده اين است كه هيچ اهميتي براي فرد مقابل قائل نيستيد و منتظر تمام شدن مذاكره هستيد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم شمطالعه كنيد: ساديسم يا آزارگري جنسي

برعكس اگر صاف روي صندلي بنشينيد و كمي صورت را جلو بكشيد و به چشمان فرد نگاه كنيد، يا اينكه با خودكار نكات مهم صحبت‌هاي او را بنويسيد، گاهي كمي به جلو خم شويد و دست‌ها را زير چانه بگذاريد تا نشان دهيد به به حرف‌هاي او فكر مي‌كنيد و براي شما اهميت دارد، اين يعني زبان بدن شما در حال صحبت كردن است.

لحن صدا :

هر كسي لحن و ميزان بلندي صداي خاص خود را دارد به همين دليل زماني كه ميزان صداي شخصي از حالت طبيعي خود بيشتر يا كمتر شود متوجه تغيير حالت او مي شويم و درباره حس و حالش قضاوت مي كنيم. مثلا اگر شخصي از ميزان طبيعي صدايش بلند تر صحبت كند فردي عصباني و پرخاشگر تلقي مي شود اما اگر كمتر از ميزان طبيعي صدايش صحبت كند او را شخصي آرام و داراي اعتماد به نفس پايين مي دانيم.

مجموعه حركات را با هم در نظر بگيريد :

يكي از متداول ترين اشتباهات خواندن زبان بدن اين است كه يك حركت را جدا از ساير حركات يا شرايط تعبير كنيد. مثلا خاراندن سر معاني متفاوتي مانند غرق ريختن عدم اطمينان، شوره موي سر، كك، فراموشكاري و دروغگويي دارد و فهميدن اينكه كدام معني در مورد كدام فرد صدق مي كند بسته به ساير حركات همزمان فرد دارد.

دنبال هم خواني بگرديد :

تاثير نشانه هاي غير كلامي تقريبا پنج برابر كلام است، به عنوان مثال فرويد گفت كه يكي از مراجعانش از ازدواجش اظهار رضايت كرد در حاليكه با حلقه ازدواجش بازي مي كرد آن را از انگشتش خارج مي كرد دوباره به انگشت مي كرد. فرويد متوجه شد كه او دروغ مي گويد و در واقع در زندگي اش مشكل دارد.

طرز ايستادن :

اگر ايستاده با فردي در حال گفتگو هستيد يا اينكه تنها شنونده صحبت هاي او هستيد، بايد بدانيد كه نحوه ايستادن شما حرف‌هاي زيادي مي‌زند. در گفتگوهاي روزمره يا صحبت‌هاي كاري يا حتي در مشاجره‌ها و بگو مگو هاي عمومي، طرز ايستادن شما از اهميتي بالايي برخوردار است. به عنوان مثال اگر با همكار خود در حال گفتگو هستيد بايد به اين نكته توجه كنيد كه فرد مقابل تمام حركات شما را زير نظر دارد. اگر مي‌خواهيد به او بفهمانيد كه ديرتان شده، كافي است به ساعت نگاه كنيد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟

گاهي برگرديد و پشت سرتان را نگاه كنيد و وانمود كنيد كسي منتظر شما است. برعكس اگر از هم صبحتي با او و گوش دادن به صحبت‌هاي او راضي هستيد، با تكان دادن سر به علامت تاييد حرف هاي او مي‌توانيد زمان گفتگو را به نفع خودتان افزايش دهيد. اگر حرف‌هاي فرد شما را خسته كرده يا حرف‌هاي او را تاييدي نمي‌كنيد و فكر مي‌كنيد اشتباه مي‌كند، كافي است دست‌ها را روي كمر قرار دهيد و با ابروها و حالت‌هاي صورت مانند لبخندهاي ريز به او نشان دهيد صحبت‌هايش اشتباه است.

سخن پاياني :

بنابراين مي توان گفت كه بيشتر افراد و سخنوران و اساتيد فن تمركز خود را روي كلام مي‌گذارند. اما موضوع جالب اين است كه كلام كمترين تاثير را در ارتباطات دارد و تنها سهم آن فقط ۷% است. در حالي كه لحن صدا ۳۸% و زبان بدن ۵۵% از اين تاثير گذاري را دارند. چنانچه مايل باشيد مي توانيد براي كسب راهنمايي هاي بيشتر در مورد “تكنيك هاي يادگيري زبان بدن” با مشاوران برتر مركز الو مشاوره در ارتباط باشيد.

مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟
خودشناسي چيست | ۱۰ تكنيك ساده و عملي براي شناخت بهتر خودمان
بررسي شخصيت درونگرا و برونگرا
چگونه آرامش داشته باشيم؟

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"تكنيك هاي يادگيري زبان بدن"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:تكنيك هاي يادگيري زبان بدن

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - راه هاي مقابله با بي انگيزگي- احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - چگونه نه بگوييم ؟! - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي--علت استرس چيست؟-شكست عشقي چيست؟-آموزش بهترين روش هاي مديتيشن | چگونه مديتيشن كنيم-۱۰ راه كنترل عصبانيت و خشم در كمترين زمان-بررسي شخصيت افراد درونگرا و برونگرا-خودشناسي چيست | ۱۰ تكنيك ساده و عملي براي شناخت بهتر خودمان-بي اشتهايي در بارداري-معرفي قرص هاي خواب آور قوي-بي انگيزگي و عوامل موثر آن-تاثير موسيقي بر سلامت روان-بيماري آلزايمر چيست؟-- عوارض بي خوابي شبانه چيست-تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان-علائم و نشانه هاي بلوغ در پسران-۱۶ راهكار عملي براي تقويت اعتماد به نفس- تفاوت فوبيا و ترس و راهكارهاي درمان آن-زبان بدن زنان و مردان- تكنيك هاي يادگيري زبان بدن-

برچسب ها زبان بدن. ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 29

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 299
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 289
  • بازدید کلی : 112329
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه