loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 182
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

يكي از مسائلي كه معمولا زوج هاي جوان درباره آن مي پرسند ، شيوه برقراري ارتباط با خانواده همسرشان مي باشد. برخي نيز در اين زمينه ، مي پرسند كه چرا اصلا بايد با خانواده همسرمان ارتباط برقرار كنيم؟ برخي در مورد حدود اين روابط دچار مشكل هستند ، كي برويم؟ چقدر بمانيم؟ اين خيلي طبيعي است كه همسر شما نسبت به خانواده اش احساس وابستگي داشته باشد اما شما تا چه حد بايد با خانواده شوهرتان ارتباط داشته باشيد؟

گروهي ديگر اساسا اجازه برقراري ارتباط بين همسر و خانواده اش را به وي نمي دهند، اما چه‌طور مي‌توانيم در چنين شرايطي با همسرمان در يك جبهه باقي‌مانده و ارتباط خوبي با خانواده همسرمان داشته و مانع تبديل اين موضوع به موضوعي تفرقه‌برانگيز و البته بحراني حل‌نشدني در رابطه دونفره خود شويم. ادامه اين مطلب كه “چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟” را به نقل از طراحان برتر مركز روانشناسي الو مشاوره مطالعه نماييد.

چگونه يك رابطه خوب با خانواده همسرمان داشته باشيم؟

استقلالتان را حفظ كنيد!

تا زماني كه از لحاظ مالي به خانواده همسرتان وابسته باشيد ، مجبوريد كه با دخالت هاي آن ها نيز كنار بياييد. سعي كنيد كه استقلالتان را حفظ كنيد. هرگز نبايد مسائل مالي تان را با خانواده همسر در ميان بگذاريد. دليلي ندارد كه خانواده ها از فرزندانشان به خاطر نحوه خرج كردن پولشان ، يا پس انداز كردن آن يا حتي مقدار درآمد ماهيانه شان عيب جويي كنند. بهترين راه اين است كه برخي مسائل زندگيتان را خصوصي كنيد تا در خانواده همسرتان نفوذ نكند.

خودتان را با شرايط وفق دهيد:

زوج ها در اوايل ازدواج اغلب تصور مي كنند كه رابطه شان با خانواده همسر بايد يكي از بهترين رابطه ها باشد. اما وقتي بچه دار مي شوند ، درگير كارها و وظايف بيشتري مي شوند و نوع رابطه شان تغيير مي يابد. اگر زماني تعارضي به وجود آمد ، هيچ وقت نگذاريد همسرتان احساس كند كه بايد بين شما و خانواده اش يكي را انتخاب كند.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: مشاوره ازدواج

رازهاي خانه را برملا نكنيد!

با همسرتان توافق كنيد كه چه چيزهايي را نبايد به خانواده همسرتان بگوييد. يادتان باشد كه هر خانواده جديدي رازهاي خودش را دارد و برملا شدن اين رازها هم استقلال خانواده جديد را زير سوال مي برد و هم راه را براي دخالت خانواده ها باز مي كند.

نظر خواهي و دخالت نكنيد:

بعضي ها درباره مسائل خانواده همسر در ظاهر و باطن دخالت مي كنند و بعد راه را براي دخالت متقابل باز نگه مي دارند. مثلا مي گويند نظرت در مورد اين خواستگار جديد چيست؟ اين جور وقت ها وسوسه نشويد و بگوييد: هر جور كه خودتان صلاح مي دانيد. بايد ببينيد والدين همسر يا والدين خودتان چه طور شخصيتي دارند. اگر جنبه اين را دارند كه فقط در مقام مشورت با آن ها حرف بزنيد ، خب حرف بزنيد اما اگر حس مي كنيد نظرخواهي كردن مساوي است با در منگنه قرار گرفتن و آن ها نظر را با دستور اشتباه مي گيرند ، نظرخواهي نكنيد.

حتما احترام بگذاريد:

بيشترين چيزي كه خانواده همسرتان از شما مي خواهند احترام است. البته احترام گذاشتن اصلا به معناي منفعل بودن و غلام حلقه به گوش بودن نيست اما كافي است كه شما گاهي خودتان را جاي پدر يا مادر همسرتان بگذاريد. كساني كه در درجه اول از يك يا دو نسل قبل از شما هستند. بنابراين ديدشان به دنيا جور ديگري است. در ثاني يكي از اعضاي خانواده شان حالا با شما زندگي مي كند و هموز خودشان را مسئول مي دانند.

مثبت نگر باشيد:

براي بيشتر افراد ، ارتباط برقرار كردن با خواهرشوهر و مادرشوهر بسيار سخت است. حتي اگر مادرشوهرشان را به عنوان بهترين دوستشان بدانند. موارد بسياري وجود دارد كه زن ها توسط مادرشوهرانشان احساس تحقير و سرزنش مي كنند. تنها علت قابل قبول آن حس حسادتي است كه در اين رابطه وجود دارد.

سعي كنيد تا جايي كه امكان دارد در حضور مادر شوهرتان عصباني نشويد و با رعايت كردن ادب و احترام بين خود و مادر شوهرتان رابطه خوبي با او برقرار كنيد براي مثال گاهي اوقات به آشپزخانه نزد او برويد و در كار ها كمكش كنيد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: سن مناسب ازدواج

براي رابطه با خانواده ها برنامه ريزي كنيد و با خانواده شوهرتان صميمي شويد!

از همان اول ميزان رفت و آمد با خانواده ها را مشخص كنيد. سعي كنيد عدالت را اين وسط رعايت كنيد ، هم عدالت در بين خودتان و همسرتان و هم انصاف در ميزان سر زدن به خانواده هايتان. اما مسدله مهم در اين بين ميزان صميميت شما با خانواده همسرتان است كه بهتر است گاهي اوقات زماني را با آن ها بگذرانيد. اجازه دهيد بفهمند كه شما چقدر به نظرات و عقايدشان احترام مي گذاريد.

هرگز بدگويي همسرتان را نزد خانواده اش نكنيد!

بهتر است كه خانواده همسرمان هرگز از رفتارهاي همسرمان كه براي ما ناخوشايند است آگاه شوند. پدر و مادرها عيوب فرزندانشان را خوب مي دانند ، و نيازي به يادآوري آن ها نيست. انجام دادن اين كار مشكلات عديده اي را سبب مي شود. اگر همسرتان مشكلاتي دارد با دوستانتان در ميان بگذاريد نه با مادرشوهرتان. زيرا زماني كه مشكلتان با شوهرتان حل شد ، هرآنچه كه شما در مورد همسرتان با مادرشوهرتان مطرح كرديد به خاطرش مي ماند.

مراقبت از بچه هايتان را به خانواده همسرتان نسپاريد!

شايد سخت ترين مورد بين همسر و خانواده همسر بچه ها هستند. نگهداري فرزندتان توسط خانواده همسر يك اشتباه بزرگ است. حتي اگر آن ها صلاحيت و توانايي اين كار را داشته باشند اما نگهداري فرزندتان توسط آن ها مي تواند به يك موضوع ناراحت كننده بين شما تبديل شود. خانواده همسر پدربزرگ و مادربزرگ هستند نه يك مراقب. اگر پدربزرگ و مادربزرگ ها در نقش يك مراقب باشند آن ها مي توانند تمام رفتارهاي شخصي خودشان را وارد تربيت بچه شما بكنند. در اين صورت بچه ها دو سري پدر و مادر خواهند داشت و خانواده همسر هم حق دخالت بيشتري در تربيت و شكل گيري شخصيت فرزند شما خواهد داشت.

نكات ريز تاثيرگذار در صميميت شما و خانواده همسرتان

رعايت نكات بعدي مي تواند در شناخت روش ها و برخورد هايمان كمك كند كه “چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟”:

  • تا حد امكان در بحث‌هاي خانوادگي آن ها شركت نكنيد و از نظر دادن خودداري نماييد.
  • در حضور مادرشوهتان به وضعيت ظاهري همسرتان برسيد!
  • هرگز تعلق خاطر همسرتان را به خانواده‌اش كم‌ اهميت در نظر نگيريد و سعي نكنيد بين او و خانواده‌اش فاصله بيندازيد.
  • سعي كنيد تا حد امكان در حضور مادرشوهرتان عصباني نشويد. با رعايت ادب ، نظرتان را در مورد موضوع مورد بحث اعلام كنيد.
  • گاهي اوقات خودتان به صورت تلفني و يا حضوري با خانواده همسرتان ارتباط برقرار كنيد و يا جوياي حال آن ها شويد.
  • اين را بدانيد كه با اولين بي‌احترامي به شوهر آن هم در حضور مادرشوهر ، به او نشان داديد كه اختلاف داريد و به او اجازه مي دهيد كه در زندگي خصوصي‌تان دخالت كند.
  • هركاري كه امروز انجام مي‌دهيد ، چند ماه ديگر به عنوان وظيفه شما تلقي مي‌شود. پس مراقب كارهايتان باشيد.
پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: بلوغ زودرس چيست ؟

علاوه بر نكات ذكر شده زوجين بايد خانواده همسرشان را همانند خانواده خود دوست بدارند و از قضاوت اشتباه درباره آن ها خودداري كرده و با دادن فرصت هاي به جا روابط خود را در جهت بهبود و استحكام بيشتر هدايت نمايند. براي كسب راهنماي هاي بيشتر در زمينه اينكه “چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟” مي توانيد از مشاوران برتر مركز الو مشاوره نيز راهنمايي و مشورت بگيريد. در صورت تمايل ساير مطالب روانشناسي ما را نز مطالعه نماييد:

سوالات مشاوره ازدواج و قبل از ازدواج
با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟
علائم و دلايل اصلي كمبود اعتماد به نفس
سن مناسب ازدواج

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟

مشاوره ازدواج -سن ازدواج - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟- روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد -دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ - با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟- دلايل و نشانه هاي خيانت مردان - عوامل تاثيرگذار بر كاهش عشق و علاقه در روابط زوجين -چطور با همسرم حرف بزنم؟-سوالات متداول خواستگاري-علل خيانت زنان به مردان-مهارت هاي زندگي ؛ انواع و اهميت آن-سوالات مشاوره ازدواج و قبل از ازدواج-با اين ۱۰ روش بهترين همسر دنيا شويد-طلاق عاطفي چيست؟ -چگونه با خانواده همسر خود رفتار كنيم؟-

برچسب ها مشاوره خانواده. ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 29

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 299
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 77
  • بازدید سال : 402
  • بازدید کلی : 112442
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه