loading...

آموزشي

تحصيلي و خانواده

بازدید : 220
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تفاوت-و-ويژگي-هاي-زنان-و-مردان

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

يكي از شگفتي هاي آفرينش، وجود تفاوت ها بين زنان و مردان است. علاوه بر تفاوت هاي فردي بين انسان ها به طور كلي، بين زن و مرد نيز به طور اختصاصي تفاوت هاي بارز چشمگيري از نظر جسماني و رواني وجود دارد و همين امر توجه متخصصين و صاحب نظران را به خود جلب كرد و نقطه عطفي در باب انجام مطالعات در مورد زنان و مقايسه آن با مردان شده است.

پژوهشگران، پس از بررسي و تحقيقات متعدد به اين نتيجه دست يافتند كه رفتارهاي ذهني و فكري زنان و مردان در پاره اي از صفت هاي اصلي به صورت ذاتي، با هم فرق داشته و تحت تاثير جنسيت آنان مي باشد. در صورت علاقه مندي به اين موضوع مي تواند تا انتهاي اين مقاله با ما باشيد تا اطلاعات بيشتري را در مورد “تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان” دريافت نماييد.

تفاوت‌هاي زيستي زن و مرد

تفاوت زيستي مردان و زنان از ماه سوم جنيني آغاز مي‌شود. با ترشح هورمون‌هاي مردانه و شكل‌گيري دستگاه جنسي در اين زمان شكل‌گيري دستگاه عصبي و مغز نيز تحت تاثير قرار مي‌گيرد. اين تاثيرات باعث تغييراتي در رشد مغز و ذهن كودكان از همان دوره جنيني و بعد از تولد مي‌شود. دختران از همان آغاز كودكي علاقه دارند از ديگران مراقبت كنند و اين رفتار را در بازي با عروسك‌هايشان نشان مي‌دهند در حالي كه پسران از آسيب زدن به اسباب‌بازي‌هايشان خيلي هم احساس ناراحتي نمي‌كنند. پس از بلوغ و چالش هاي دوران نوجواني تفاوت هاي فاحش تر مي شوند.

برخي از تفاوت هاي زنان و مردان

استقلال براي مردان اهميت بسياري دارد:

همانطور كه مي دانيد مردها هميشه مي‌خواهند كه در مورد مسائل مالي، مستقل عمل كنند. مخالفت همسر يا عدم توجه به اين نكته، مي‌تواند مشكلات زيادي را در زندگي مشترك ايجاد كند زيرا مرد تصور مي‌كند كه به احساس استقلالش، لطمه خورده است.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: آموزش بهترين روش هاي مديتيشن | چگونه مديتيشن كنيم

مسائل جنسي:

در واقع رابطه زناشويي در زنان با عواطف مثبت و احساسات همراه است در حالي كه در مردها، بيشتر به جنبه هاي فيزيولوژيك اهميت مي دهند. اين شايد مهم ترين تفاوت زن و مرد باشد كه خيلي وقت ها در زندگي مشترك ناديده گرفته مي شود و دلخوري هايي را به وجود مي آورد.

زنان مي‌خواهند مورد حمايت باشند و به اين حمايت اهميت مي‌دهند:

چناتچه زني احساس كند كه از طرف همسرش مورد بي توجهي قرار گرفته، به شدت آزرده خواهد شد و واكنش هاي عاطفي شديد نشان مي‌دهد. زيرا آنچه براي زن ها اهميت دارد، آن است كه حس كنند همسرشان به آنان احترام مي‌گذارد و به آن ها توجه دارد و سلامت، شادابي، عقايد و حتي تغييرات او برايش اهميت دارد.

مديريت خانه براي مردها بسيار مهم است:

در تمام فرهنگ ها مرد به عنوان قدرت اول خانواده شناخته شده است. مردها مي خواهند هميشه ستون اصلي خانواده باشند و در خانواده هايي كه زن بدون مشورت همسرش درباره مسائل خانوادگي تصميم مي گيرد، معمولا مشكلات زيادي به وجود خواهد آمد كه سركوب شدن اعتماد به نفس مرد را مي‌توان يكي از اين ناراحتي ها مثال زد. البته اين كه مرد، قدرت اول خانواده باشد به اين معنا نيست كه مرد، نقش ديكتاتوري داشته باشد بلكه منظور نقش مديريتي است كه بايد بر عهده مرد قرار بگيرد.

صحبت كردن و ارتباطات اجتماعي براي زنان مهم است:

زن ها با دور هم جمع شدن بسياري از نگراني ها، استرس ها و ناراحتي هاي خود را تخليه مي كنند. در واقع تمايل به ارتباطات اجتماعي و صحبت كردن در زنان بيشتر از مردان است. به همين دليل چنانچه زن و مرد درك و آگاهي را نسبت به اين خصوصيت نداشته باشند، مطمئنا آنان را دچار سو تفاهمات جدي در زندگي مشترك خواهد كرد.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران

تفاوت نگرشي زنان و مردان:

مردان كل‌نگر و زن‌ها جزنگر هستند. مردان معمولا از نظر خانم‌ها بي‌دقت و بي‌توجه به نظر مي‌رسند. اما اين‌طور هم نيست. اگر از آرايشگاه برمي‌گرديد همسر شما مي‌فهمد كه شما زيباتر شده‌ايد. اما اين كه نمي‌تواند تك تك تغييرات مو و ابروهايتان را تشخيص دهد تنها به ساختار مغز و ذهنش مرتبط است.

قدرت كلام:

شكل‌گيري كلام در كودكان دختر و پسر از همان آغاز متفاوت پيش مي‌رود. تحقيقات نشان داده است كه دختران در آغاز تعداد واژگان بيشتري را در دايره كلامي خود جاي مي‌دهند. در بزرگسالي زنان روزانه حدود ۲۰ هزار كلمه را به كار مي‌برند كه تقريبا ۱.۵ برابر مردان است. پس مردان تعداد كمتري كلمات براي بيان احساسات و نظراتشان دارند.

همين مسئله مي‌تواند اين تصور را براي شما ايجاد كند كه مردان كمتر عاطفي و كل‌نگرتر هستند. وقتي از يك مرد مي‌پرسيد لباسم چطوره؟ او براي پاسخ شما چند كلمه مثل خوبه يا قشنگه را در اختيار دارد. اما شما براي توصيف زيبايي يك لباس شايد از چندين كلمه ديگر مثل فوق‌العادس، خيلي نازه، عاليه و … استفاده كنيد و پاسخ خوبه شوهرتان را توهين تلقي كنيد. اما مطمئن باشيد او قصد توهين ندارد.

زنان عاطفي تر از مردان هستند:

عاطفي تر بودن زنان يكي ديگر از تفاوت هاي عمده بين زن و مرد است و اين انتظاري است كه زن ها، از مردها نيز دارند! مثلا زني كه همواره تاريخ دقيق روز ازدواج ، تاريخ تولد همسر، مكان آشنايي و … را به ياد دارد و چه بسا به مناسبت آن ها، براي همسر خود، هديه هايي هم تهيه كند، وقتي با شوهري روبه رو مي‌شود كه نسبت به اين مسائل بي اعتنا يا فراموشكار است، پيش از هر چيز فكر مي كند كه همسرش نسبت به او بي علاقه و بي اهميت است.

تفاوت‌هاي اجتماعي زن و مرد

تفاوت‌هاي اجتماعي نيز يكي از “تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان” است كه از آموزش نقش‌هاي جنسيتي به كودكان شروع مي‌شود و در هر جامعه متفاوت است. برخي از جوامع از پسران انتظار دارند كه احساساتشان را بروز ندهند، خشن‌تر عمل كنند و مسئوليت‌پذيرتر باشند و از دختران انتظار دارند با اسباب‌بازي خاصي بازي كنند، آرام بخندند و در كارهاي خانه كمك كنند. در كل جوامع از رفتارهاي كليشه پسرانه بيشتر استقبال مي‌كند و دختراني كه پسرانه رفتار مي‌كنند از پسراني كه دخترانه رفتار مي‌كنند بيشتر پذيرفته مي‌شوند. بخشي از تبعيض جنسيتي ها ريشه در همين نقش پذيري هاي جنسي دارند.

پيشنهاد ميشود اين مطلب را هم مطالعه كنيد: خواب هاي جنسي مضرند؟+روياهاي جنسي و ارضا شدن در خواب

نكته پاياني:

مردان به صورت تكاملي براي خود قلمرويي دارند. يادتان باشد كه به قلمرو كاري مردان اگر خودشان به شما اجازه ندادند نزديك نشويد. مردان معمولا علاقه ندارند در مورد مسائل كاري خود با شما صحبت كنند، اگر هم اين كار را بكنند از شما انتظار راهكار ندارند. چنانچه بعد از مطالعه اين مقاله نياز به مطرح كردن سوالات خود در مورد “تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان داشته باشيد مي توانيد همواره با مشاوران با تجربه مركز روانشناسي الومشاوره در ارتباط باشيد و نسبت به رفع ابهامات خود اقدام نماييد.

مشاوره روابط زناشويي
روابط زناشويي موفق
روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد
فوائد رابطه جنسي و راه هاييي براي جذاب تر شدن رابطه زناشويي

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - راه هاي مقابله با بي انگيزگي- احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - چگونه نه بگوييم ؟! - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - روش هاي موثردرمان بدبيني و شك را بهتر بشناسيد - دوستي دختر و پسر از نظر روانشناسي--علت استرس چيست؟-شكست عشقي چيست؟-آموزش بهترين روش هاي مديتيشن | چگونه مديتيشن كنيم-۱۰ راه كنترل عصبانيت و خشم در كمترين زمان-بررسي شخصيت افراد درونگرا و برونگرا-خودشناسي چيست | ۱۰ تكنيك ساده و عملي براي شناخت بهتر خودمان-بي اشتهايي در بارداري-معرفي قرص هاي خواب آور قوي-بي انگيزگي و عوامل موثر آن-تاثير موسيقي بر سلامت روان-بيماري آلزايمر چيست؟-- عوارض بي خوابي شبانه چيست-تفاوت و ويژگي هاي زنان و مردان-علائم و نشانه هاي بلوغ در پسران-

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 29

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 299
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 25
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 70
  • بازدید سال : 395
  • بازدید کلی : 112435
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه